söndag, april 06, 2008

Franchising

Just nu är jag inne i en period då jag funderar mycket på vad jag vill göra. Mest på ett karriärsmässigt plan, men kanske också lite på ett personligt plan. Ett tag pratade jag och några kompisar om att man kanske skulle starta något eget. Vi var mest inne på fik då, men det blev av flera olika anledningar aldrig något av våra planer. Men nu har jag funderat lite på det igen, och ramlade passande nog in på en sida, med färdiga koncept; franchisefinder.se. Såklart är det tråkigare med en "färdig mall" men det blir också mycket lättare första gången man ska driva något eget att ha en del av företaget "färdigt". På franchisefinder hittade jag dock inte så mycket i heminredningsväg, men väl i skönhetsbranschen som också är lite intressant. Annars kan jag tipsa om att man kan frachisa i butikskedjan Village. Tänk vad fräckt att driva något eget och få det att fungera. Vilken känsla det måste vara! :)

Inga kommentarer: